HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Friday, July 19, 2013

KARIPAP DAGING


Assalamualaikum...

Lama kan aku tak update resepi2 ...menghilang jer aku ni, ........
sebenarnya tak de masa nak update...busy u...huhuhu

Masih sempat utk aku mengucapkan SALAM RAMADHAN buat semua kwn2 & blogger2 yg beragama Islam.....

Ok tak mau pjg2 bercoloteh....aku nak share resepi KARIPAP DAGING yg aku masak minggu lepas , jimat deh...tak yah beli2 di bazar ramadhan

 
ni stock yg aku buat....
dh siap masuk freezeeeerrrrrrrrrrr....nak mkn goreng jer

dan bahan untuk INTINYA:

inti daging yg sgt3x sedap :p

nak resepi??

nk?

ok lah aku share............... sharing is caring kan

KULIT
250gm tepung gandum
100gm butter @ majerin (nak sedap pakai butter)
1/2 sudu teh garam
50ml air dr peti sejuk

INTI
Daging cincang (nak pakai ayam pn blh - ikut suka korang)
Ubi kentang - dadu kecil
Carrot - dadu kecil
Daun bwg / daun sup
Bwg putih - cincang & tumis
Bwg besar cincang & tumis
Garam
Lada hitam

CARA-CARA
1- Masak inti dan sejukkan
(tumis bwg putih & bwg besar , msukkan daging , ubi kentang & carrot , garam , lada hitam , daun bwg , daun sup)
2- Campurkan tepung , butter , garam dan air. Uli hingga boleh di bentuk
3- Canai adunan , turap bulat mengikut besar yg sesuai.
4- Isikan inti di tengah2 , dan kepilkan (klim) membentuk karipap *aku pakai acuan jer :)
5- Panaskan minyak dan goreng hingga kuning keemasan
6- Siap untuk di makan....hihihi


SELAMAT MENCUBA


No comments:

Post a Comment

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿