HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Monday, November 11, 2019

MENU HEALHTY CHALLENGE

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Sekadar perkongsian menu-menu yang aku amalkan sepanjang HEALHTY CHALLENGE. 


Menu Breakfast 
Telur 2biji + serbuk lada putih

Telur 2biji 
Digulung bersama bawang & daun ketumbar

Telur 2biji
Bawang besar dan Timun

Roti Bakar 2keping beserta
1sudu kecil Peanut Butter Jiff
@
Roti Bakar kosong 2keping

Menu Lunch
Isi Ikan Jenahak grill
Terung grill
Sambal belacan & Salad

Dada Ayam Steam
Halia + Bawang putih + Cili Padi diblend
Lumur pada ayam dan steam

Utk ayam steam ni.. Korang boleh buat banyak
So nnti bila nak makan... Boleh panaskan
Atau blh dijadikan inti untuk tortilla wrap

Kerabu Suun celur
Jagung Celur
Bawang besar,  cili padi,  daun ketumbar, carrot
Isi ayam steam tadi aku gunakkan sebagai perasa pada kerabu

@

Suun Goreng (maaf lupa ambil gambar) 
Digoreng seperti bihun goreng cuma no salt & lebihkan sayur... Bahan2 seperti
Olive oil , bawang putih.. Dada ayam@telur 
Sayur sawi @ baby kailan

Ikan Steam
Buh semua bahan-bahan dan kukus

Sayur grg dengan Olive Oil
Nak sedap foreng sampai garing bawang putih tu


Untuk Dinner aku hanya makan buah seperti:
Kiwi
Apple
Pear
Betik
Dan apa saja buah selain dari Durian
Jika lapar aku hanya minum air... Ingat makan selewat-lewatnya jam 6ptg

Sekian perkongsian menu-menu yang aku amalkan sepanjang 3bulan aku diet 
Dan dalam tempoh ini aku kurangkan gula..garam banyakan air putih sehingga 3-4liter/day
Dan hasilnya berat aku kurang sehingga 13kg

Semoga aku lebih tabah mengharungi diet ini
Hihihii 

InsyaAllah nnti aku update lagi menu-menu Best buat tatapan pengikut yang nak cuba diet. 

LOVE,

1 comment:

  1. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! |
    Kesempatan Menang Lebih Besar,
    || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿