HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Sunday, January 12, 2020

SAMBAL TELUR REBUS

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,


Awal tahun 2020 ni aku asyik cerita pasal run jer kan...jadi arini aku nk kongsu menu kacang jer semua orang boleh masak ....hihihi

Tapi aku nak juga kongsi cara aku masak sambal telur ni. 
dan rasanya dah lama aku tak masak sambal telur rebus....so kepasa yang baru nak berjinak-jinak kedapur ni adalah menu wajib yang korang wajib masak ...hahaha

Jom check resepi versi aku

Telur Rebus di goreng dahulu

Bahan Kisar
Cabai Melaka
Cabai Hidup
Bawang Besar
Bawang putih
Belacan 
Garam
Gula

Cara-Cara
Tumis bahan kisar sehingga masak dan garing
Masukkan Telur dan Bawang Besar yang di potong bulat
Siap untuk dimakan


SELAMAT MENCUBA



LOVE,

1 comment:

  1. numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami
    ditunggu ya di dewapk^^^ ;) ;) :*

    ReplyDelete

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿