HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Tuesday, January 22, 2019

JALAN-JALAN HATYAI


Hi ..

Post kali ni aku nak ceta aktiviti terkejut tergempaq pada 11/01/2019

Aktiviti ni tidak di rancang sama sekali . . Hihi
Tujuan asal nak hantar suami aku ke Border Bukit Kayu Hitam , tapi bila fikir balik dah alang-alang nak ke sana baik aku masuk danok atau sadao.
Bila aku msg kawan aku si Ana. . Dia kata free dan ON
Msg pak aku di Sadao dia pn free so ON lah

11/1 bertolak 8 pagi dari rumah
Ambil Ana di Kepala Batas terus ke Changlun dan sampai lah ke Duty Free



Parking kereta di Duty Free dan berjalan kaki masuk ke sempadan Thailand


Sampai di Imegresen Thailand.. Siap tulis white card dan beratur nak chop passport....Tukar duit di Dannok 
Jumpa je pak aku plan asal hanya nak ke Dannok bertukar terus ke Hatyai 😂

ON selalu lah kan......Hihi

Makan tengahhari 
200baht

Maaf tak tau nama tempat....pak aku bawa
Aku just follow saja

Lepas makan kami meneruskan perjalanan ke Hatyai

Ok . Nak ceta sikit
Sepanjang aku ke Hatyai sebelum-sebelum ini , tak pernah aku teringin nak jejak kaki ke DIANA PLAZA , LEE GARDEN PLAZA , ROBINSSON

tapii . .Untuk acara terjah tergempaq kali ini, aku ajak pak aku ke tempat-tempat berikut .

Punya lah nk berjalan lupa nak snap gambar luar bangunan.....ni jer yang ada  😁


Sale tapi tak beli
Sebab nak berjalan -jalan saja

Berjalan dari Robbinson ke Lee GardenGarden
Tengok kawasan sekitar 

Harga 1polisterin
300baht
Yang besar ikut size harga /ekor

Besar-besar durian 

Ni dah cemuih nak makan

Habis jer jalan-jalan cuci mata
Kami terus ke BIG C  shopping barang dapur


Ada lagi barang yang aku beli paste tomyam ,gula thai
tapiiii NO GAMBAR
hihihi

Dah penat berjalan . . Bertolak balik sampai Dannok lebih kurang kul 5petang 

Singgah beli Daging Bakar dan Pulut Ayam


Selesai chop passport
Ambil kereta dan balik ke Alor Setar

Trip terkejut tergempaq yang best walaupun dalam masa yang singkat dan UNPLANNING


Dan aku sempat buat benda alah nii untuk aku dan kawan




Ok selesai 
Nanti aku free nak throwback lagi pasal trip aku ke Songkla
Harap korang tak jemu membaca

Terima Kasih 




No comments:

Post a Comment

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿