HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Wednesday, January 9, 2013

PERKHIDMATAN SKYNET YANG CUAI



Assalamualaikum...

Setelah  memendam perasaan dan tahap bengang , aku ambil keputusan untuk bercerita segalanya disini....


 
Kalau tgk ke slogan tu bukan main lg yer.....Ceritanya bermula dari 31/12/12 yg sepatutnya boleh smpai 2/1/13 tetapi hampa, selama aku mengunakkan perkhidmatan ni utk kotak-kotak yg besar mmg tak ada masalah,org kata malang tidak berbau kan....kesalahan yg bukan dr aku tp aku yg kena,gara-gara staff skynet yg BODOH...diulangi BODOH 


2/1/13 
7.30pm - cust aku sms tanya brg dia kenapa tak sampai lg...pelik juga sebab brg yg sama aku pos menggunakan perkhidmatan yg sama dah selamat smpai awal pagi...memandagkan dh lewat, so aku bgth cust yg aku akn check keesokan harinya

3/1/13 
9.30am - seawal pagi aku mula check status brg tersebut...ni keputusan yg aku dpt

tak bergerak tu brg tu....haish.....

10.30am - aku call pihak skynet tmpt aku pos brg....smpai kesudah haram tak jawab panggilan aku,cari num tel jumpa skynet shah alam...skynet shah alam bg num tel skynet bandar botani, ok tak apa masih bersabar...

11.00am - aku call skynet bndr botani, past dr satu tempat ke satu tempat semata-mata nak check tracking num...perrrhhhh.....bengang dh,sekali aku sound,cik adik....sy nak check status tracking num ni jer,  tak kan smpai 3-4 tempat u nak past....malu alah dgn aku then dia check....

Keputusan - kesilapan skynet kl slh letak code yg sepatutnya BKT hentam pie tulis BTK , sana kata sini,sini kata sana....weeeiiiii aku bayar lah ngok, mahal pulak tu tp brg tu tersadai di skynet btg kali,tak palah aku tanya so bila blh hntr...sbb cust dh tnya,cik adik td kata ptg ni akn hntr ke btg kali,then esk pagi hntr ke cust....mmmm....delay lg,kot lah nak ckp sorry atau call terangkan kesilapan pada cust aku,tp hampeh....

4/1/13
10.29am - Aku dpt msg dr cust aku...mmg aku sedih sgt2 bila baca msg tu....tp org kata "cust always right" so aku bersabar...aku pn jwb msg tu dgn nada yg baik....

10.40 am - tak puas hati dgn skynet aku call lg...mmg HJ la, brg tu tak smpai batang kali lg...abis jam berapa hampa nak hntr....dr pagi kata petang pulak...alasan staff tak cukup , that not my problem...aku dh byr, korang punya slh kenapa nak bgth staff tak cukup...BENGANG ....aku bg tempoh 1jam utk korang settle problem ni....

2.00pm - aku call lg...tak jawab panggilan 

4.00pm - aku call lg.....Cik Adik td tnya , apa masalah cik dgn brg ni? aku ckp sepatutnya brg ni smpai 2hb,tp atas kesalah korang , brg ni delay dan cust sy mengamuk nak brg...yg korang pun dok delay-delay nak hntr tu apahal? pls la....tolong la hntr,klu rasa tak boleh hntr sy minta jasa baik cik adik call cust sy dan explain situasi...sy hrp sgt2 , then cik adik tadi kata ok...

6.30pm - aku sms tnya cust aku apa cerita...brg skynet dh hntr ke?

7.10 pm - dia balas,brg belum smpai tp akn pergi ambil sendiri gara-gara lmbt hntr...

so sorry sgt2, aku dh try terbaik,call sana-sini check....bukan aku tak prihatin , tetapi pihak berkenanan yg buat acu tak acu....

dalam situasi begini macam mana aku tak kata BODOH, dah terang-terang tulis alamat & poskod yg betul...boleh lg buat salah, barang yg sepatutnya di hantar ke SG CHOH, RAWANG ataupun SKYNET berhampiran BATANG KALI hentam pie hantar brg tu ke BANDAR BOTANI KLANG...

mmg bodoh lah kan...dah buat kesilapan boleh pulak biar kita ni tertunggu-tunggu...mengamuk lah customer aku gara-gara kecuaian org lain....tu la, time kerja tu kerja dik oit...jgn dok meradap fb,jgn dok sembang , mkn kacang jer....smpai org call pun tak berjawab...


Skynet
perkhidmatan yg mcm hampeh , lalai , cuai dan indah khabar dari rupa

2 comments:

  1. Betul.. skynet memang bodoh... alasan bodoh.. pemalas.. bila call nak tanya tak nak jawab.. nak pegi amek barang sendri pun kena marah bila tanya skynet kat kangar ni kat mana

    ReplyDelete
  2. Skynet memang pundek.. bangang.. Barang aku yg dibeli di Lazada patut sampai 6 Jan 2015, tapi sampai 9 Jan 2015 masih tak sampai2. Bila call, dia kata org lori yg hntr tu tak dpt hntr hari ni.. kalau 3hari berturut2 apa cerita... lps tu boleh plak diaorg suruh aku dtg ambil kat ofis barang tu.. banyak cantik. barang tu besar kena masuk dlm lori.. mana muat dalam kereta.

    ReplyDelete

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿