HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Tuesday, November 27, 2012

CARA BUAT DURIAN CREPE


Assalamualikum...
DURIAN CREPE???

Sebelum aku buka cerita percutian aku...aku nak cerita psl DURIAN CREPE...sana sini dok cerita,dok sebut....dlm hati aku walaupun aku prnh dgr tp aku xprnh rasa....sbb time tu aku tak terlintas nak rasa...huhuhu....
Nak beli,satu pek dalam 10 hengget selalunya orang jual.


Ehsan En Google





Kepada sesiapa yang hantu durian memang akan jadi hantu durian crepe lah lps ni.... Makan seketul mesti nak ambil lagi berketul-ketul masuk mulut. Pulak-pulak sekarang ni musim durian, memang merata lah ada durian. So gunakan lah durian yang ada ni selagi tengah musim durian...ni aku share resepi....

Bahan-bahan

  • 250grm tepung gandum
  • 2 biji telur
  • 500ml santan
  • 1/2 sudu teh garam
  • Pewarna (ikut suka nak warna apa. warna hijau&kuning telur)
Untuk filling
  • 1 cawan Non Dairy Whipping Creme yang sudah dipukul kental
  • Isi Durian yg telah dilenyek.

Cara-cara

  1. Campur semua bahan kemudian blender dan tapis.
  2. Panaskan non-stik pan dengan api yang kecil.
  3. Tuang 1 senduk adunan dan ratakan hingga menjadi crepe. (tak perlu terbalikkan dan biarkan permukaan atas kering. Angkat dan biarkan sejuk.
  4. Bentangkan sekeping crepe dan letakkan whipping cream ditengah-tengah,lapis dengan isi durian, tutup semula dengan whipping cream. Akhir sekali lipat dan simpan didalam peti sejuk.

Mcm biasa...aku akn buat sendiri DURIAN CREPE ni...dh buat guna resepi yg aku bagi ni aku akn bg korang tengok hasilnya nanti...hahaha

selamat mencuba :)


No comments:

Post a Comment

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿