HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Monday, February 11, 2013

APA ITU TWITTER?

Assalamualaikum,


"nanti saya tweets"
"Follow me at Twitter"
semakin ramai yg bertanya apa itu TWITTER  semakin ramai yg masih belum tahu fungsi dan cara mengunakan twitter termasuklah aku(pada awalnya)...hihihi
 
so aku ambil keputusan nak terang kan serba sedikit mengenai twitter

Apa itu Twitter?




Twitter sama seperti Facebook iaitu social networking,yg menawarkan rangkaian sosial kepada pengguna yg membolehkan penggunannya untuk menghantar dan menerima pesanan yg disebut tweets sehingga 140 patah perkataan , seperti tajuk atau Headlines blog. Tweets yang kita telah tulis akan dihantar secara automatik ke semua rakan twitter yang menjadi follower kita.dgn bahasa yg mudah kita faham , alah mcm SMS tu tp guna internet.

 

Daftar account Twitter di mana?
Korang boleh ke SINI . sangat mudah untuk daftar ...Baca dan ikut arahan yg diarahkan , dah ada account baru boleh tweet ... jangan lupa tweets @ follow aku di IeRaAziRa hihihi :p

Kesimpulannya dengan Twitter, penguna akan jadi lebih up to date, sebabnya kita dapat mengikuti perkembangan terkini setiap benda yang kita minat di seluruh dunia.

p/s:- klu korang tak nak terlepas info-info terkini mengenai sale di csb (cutesweetbaby) korang bolehlah follow aku, sebab nanti semua update korang akan dpt di ruangan twitter korang...hihihi

No comments:

Post a Comment

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿