HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Sunday, April 14, 2019

PIZZA ROTI


Assalamualaikum & Salam Sejahtera,



Hari ini aku nak kongsi menu mudah untuk membuat pizza tanpa perlu menguli doh. 

Simple dan marvelous dan hanya mengunakan beberapa bahan saja .

Okey inilah cara-caranya:

  • Roti Maximo @ Gardenia (aku guna maximo) 
  • Sosej
  • Sos spaghetti @ tomato puri
  • Cendawan Butang 
  • Cheese
  • Mayonis
Ni aku guna bahan yang ada dirumah sahaja.
Korang boleh buat ikut kreativiti korang sendiri yer....
Nak tambah cili bengala (capsicum) pun boleh jika ada

Seterusnya
  • Sosej dipotong 2 dan Grill sosej diatas pan
  • Potong nipis cendawan butang dan grill diatas pan 
  • Angkat dan ketepikanketepikan
Kemudian
  • Sapu sos spaghetti @ tomato puri diatas roti
  • Letak cheese , sosej dan cendawan butang (memandangkan aku terlupa nak letak cheese, so aku letak cheese diatas.....Hihihi )
  • Dan jangan lupa Mayonis 
  • Bakar diatas pan - atau dalam ketuhar selama 15minit

  • Siap untuk di hidang dan makan 

Selamat Mencuba !

LOVE,

No comments:

Post a Comment

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿