HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Monday, April 27, 2020

RESEPI KUIH QASIDAH MUDAH

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Salam Ramadhan
Arini 27/4/2020 dah masuk hari ke empat umat islam berpuasa. 
Dan sepanjang tempoh kawalan pergerakan ni juga lah semua bazar ramadhan di batalkan. 

Di Ramadhan ke tiga aku belajar sesuatu yang baru, dimana aku tidak terlintas pun nak buat.. Dan untuk pengetahuan ampa semua nnti adalah pertama kali aku buat.... Hihi

Ni aku nak kongsikan buat ampa semua... Resepi Kuah Qasidah yang sangat mudah.... Jom baca

Bahan-bahan ada seperti berikut:

2cawan tepung gandum
1cawan gula
5cawan air
Garam sesudu kecil

*cawan tu yang aku guna utk sukat*
So ampa blh guna apa saja jenis cawan yer

Cara-caranya adalah seperti berikut:

Gaulkan gula dan tepung 
Kacau sehingga hilang semua ketul-ketul

Dah hilang ketul-ketul baru hidupkan api
Dengan API YANG SEDERHANA

Kacau sehingga pekat

*seeloknya guna periuk non stick*

Kemudian tuang ke dalam loyang

Taburkan bawang goreng yang digoreng kekuningan
Agak suam boleh taburkan diatas qasidah
Ikut suka korang nak letak banyak atau sikit

It done... Selamat Mencuba

Ni contoh yang dah siap dipotong
Tekstur yang sedang-sedang tak keras dan tak lembik


LOVE,

No comments:

Post a Comment

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿