HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Friday, March 1, 2019

MENDAKI GUNUNG KERIANG KEDAH part 2


Assalamualaikum

March is coming and it's Friday , mengingatkan aku kisah pendakian yang terjadi di pagi Jumaat.
masih ingatkah korang dengan kisah aku ke GUNUNG KERIANG yang lalu? - sila rujuk sini

Selang beberapa hari dari kegagalan kini aku kembali dengan semangat yang baru, jiwa yang baru, azam yang baru.

Semoga aku lebih kental menghadapi cabaran kali kedua ini ...hihihi



Team yang mengiringi aku...hahaha
En Hsbn
Tshirt Merah - Tok Wan
Tudung Corak - Afzan
Tudung Plain - Faidah

Laluan ke puncak
Pukul 7.30pagi

Check Point 1
tempat yang sama aku tercungap-cungap kepenatan

dari Gua Nerus nak ke Puncak
dekat sinilah aku surrender buat pertama kalinya

dan kini aku meneruskan perjalanan untuk ke puncak

track yang sememangnya mencabar

kepenatan

mencuba dan terus mencuba


berkumpulan
berhenti kepenatan yang keberapa puluh kali  :)

Check Point ke 3
berhenti lagi

aku salute buat pendaki yang mendaki tanpa henti
15minit sampai ke puncak
dan ulang naik turun 2-3x
SALUTE!

dan akhirnya
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
aku berjaya









Alhamdullilah finally i did it 
45min #ontopofmountains

Sebab ada depa-depa inilah buatkan aku semangat untuk terus mendaki sehingga sampai ke puncak, dan sebab semangat yang ada pada TOK WAN (56tahun) buatkan aku yakin aku juga boleh.

Semua orang boleh, nak dengan tak nak jer kan.

dan sebab adanya suami dan kawan-kawan seperti AFZAN & FAIDAH yang sentiasa bagi kata-kata semangat sepanjang pendakian, dan sanggup tunggu walaupun banyak kali berhenti rehat.

#MISSIONCOMPLETE

berehat lebih kurang 30-40min 
ambil gambar kedebuk kedebak
minum air






turun ikut laluan belakang
melalui bawah Gua
Jalan turun ni boleh turun ikut laluan yang naik tadi, tapi kami memilih laluan belakang,

laluan belakang yang kurang mencabar
ish...kenapalah tak tau ada laluan ni...klu tak dh 2-3x aku naik turun
hahaha

'THE JOURNEY OF A THOUSAND MILES 
BEGIN WITH THE SINGLE STEP'



No comments:

Post a Comment

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿