HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Saturday, March 2, 2019

RINDU JEBAT


Assalamualaikum

Entri aku kali ini berkenaan Rindu Jebat a.k.a ACIK
Ingat lagi tak kisah kucing-kucing kesayangan aku... SINI

dalam entri yang lepas, aku ada sebut nama ACIK....dan siapa acik

kali ini aku nak cerita kisah dan kelaku (perangai) ACIK





hadir dalam hidup aku sekeluarga pada bulan MEI 2015 - hari Jumaat pagi
dok meow meow meow depan rumah
ketika itu umur acik lingkungan 1- 2bulan

kerana kesian kan dia , Talia minta aku untuk mengambil dan menjaga
dan kami memgambil keputusan untuk memberi nama JEBAT @ ACIK.

TUAH vs JEBAT

BESAR vs KECIL

ni time baik
dok sua (hulur) tangan , kuis-kuis 
kena pang dengan tangan besar tu baru tauu

main-main bersama

2 JUNE 2015
demam, sayang macam anak sendiri
bawa pergi klinik ambil ubat

9 JUNE 2015
dah baik demam....ajak si Tuah main
tapi Tuah is malasss... #baloq

macam mana lah tak sayang
main sekali....makan sekali.....tidur pun sekali

salah satu hobi depa dua ekoq


muka TOYAAAA

handsome dan macho


dan hobi mereka sama #tidoq #meneqreloh

15 NOV 2015

26 NOV 2015
sangat ngam dengan Talia,
main lah kasar macam mana sekali pun, dia tetap akan cari Talia

5 FEBRUARY 2016


JUMAAT 13/01/2017
kucing kesayangan yang dibela pergi buat selama-lamanya

sedih gila weiiii
aku menjerit serupa orang hilang akai
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

hang mai hr jumaat , hang pie pun hari jumaat
walau dimana ACIK berada sekarang ni, harap acik tenang
macam yang mama cakap sebelum nyawa Acik di ambil
mama halalkan makan minum sepanjang menjaga hang cik 

Saat aku menulis entri ini, air mata aku mengalir mengenangkan ACIK
walaupum dah lama....tetap dalam ingatan dan sebutan kami sekeluarga 



No comments:

Post a Comment

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿