HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Wednesday, September 26, 2012

RESEPI AYAM OYSTER



Mcm pelik kan bunyi resepi aku...kwn2 aku yg dgr semua terkejut,sbb xprnh buat...
resepi ni aku yg reka2 sbb dh jemu masak,masakan yg sama...sj nak test power tgk aku ni terror ka x...hahahahaha

moh ler layan
.
.
.
BAHAN
ayam (ikut suka nk bahagian mana)
2 ulas bwg putih (cincang@ketuk)
sos tiram (agak2)
halia muda (ptg nipis2)
cendawan butang
1 biji bwg besar (ptg bulat)
cili merah
daun bwg
garam/perasa

CARA- CARA
1- perap ayam bersama sos tiram,bwg putih sikit jer 15-30minit,nak perap lama pn blh lg sodap
2- tumis bwg putih,masuk ayam yg diperap td,kacau2...lps tu buh air ,ikut suka nk berkuah byk @ sikit
3- masak smpai ayam masak & cendawan butang,agak pekat bubuh lah perasa secukup rasa
4- masuk halia ..... kacau lagi
5- masuk bwg besar , masuk cili merah (cabai hidup) , daun bawang utk hiasan.....

dah siap ;-)

 ayam oyster yg berkuah....hehehe
 masa aku masak ayam oyster,cendawan butang abis,so aku xletaklah


klu nk grg ayam tu dulu separuh masak pun sedap,lps tu bt kuah gn bahan2 yg aku bg...tp aku suka perap bahan2 tu dgn ayam...br mesra

nak kuah pekat2 pn sedap.... xcaya? cuba try...


aku klu masak ayam oyster ni,ank2 mkn  bertmbh2



SELAMAT MENCUBA :)


1 comment:

  1. ni pun dah try...sedappp sgt n simple nak buat...sonang kojerr...

    ReplyDelete

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿