HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Saturday, September 29, 2012

TRIP TO HATYAI part 2


Assalamualaikum....
Dah berehat2 di hotel,kami pn plan nak ke tempat yg wajib sampai klu ke Hatyai iaitu Khong Hae Floating Market atau lebih dikenali sebagai Klonghae Hatyai Floating Market.
Dari hotel yg aku duduk tu nak ke Floating Market mengambil masa lebih kurang 20-30minit.

Klu korang naik tuk-tuk lebih kurang 500 baht tapi kalau pandai tawar menawar boleh dapat dalam 450-400 baht.Ada sesetangah pemilik Tut-Tut akan tunggu korang dalam masa 2-3 jam untuk bershopping dan menikmati makanan disana,

Jom layan apa yg best sgt di  Klonghae ni kan....hihihi

 Klonghae Hatyai Floating Market 2010



masuk2 jer kwsn Klonghae jumpa manisan...adeh terliur :)

 
klu xslh kul 3.30ptg...xbrp ramai org
masa aku g ni,tmpt ni xde pelantar, jln pn berbatu2 jer....
klu skrg korang g jln dh selesa dah cantik

air kelapa,air oren,laici....20bath jer
duit malaysia RM2...bekas minuman tu dpat skali
kalo kat sini dlm cawan cup tu ja..pakai buang ja..kat sana dlm bekas tembikar yang mcm2 bentuk..ada ultomen,doremon,bentuk pasu dan mcm2 lagi..satu lagi dlm buluh pastu letak pulak bunga kat straw

 
 Ultraman....ni faris lah pilih,

Hello Kitty utk Tasha....tu dia mata 
bekas ni kita blh bw balik sebagai kenang2an

 
 Puding beraneka warna..pelbagai bentuk
 susah tu nk bt murah je
ada cili,terung,cherry,carrot....haish mcm2 lah 
sungguh kreatif

kreatif kan... 
terlalu cute smpai nak mkn pn sayang

20 Baht (RM2.00) boleh campur-campur
dlm tu kacang kuda lenyek...
luar salut agar2,beli 1 xcukup ...hihihi

senyum pulak makcik ni bila aku ambil gmbr....
dia jual Somtam...peberet aku tu
bgth jer kat dia nk brp,lps tu baru dia buat fresh....

Somtam (kerabu betik)
sedap...... 20bath=RM2

 
macam2 ada..pilih sj nak mkn apa bihun sup,kentang goreng, sotong bakar,kuih muih..mcm2 ada
bg sapa jnis nk try mkn..boleh la cuba suma ni..mkn aku try hmpir setiap makanan sbb dh jd rambang mata ....hahaha ....gilos tul...hahahah
harga 20bath (RM2) time aku g tulah....

sosej bakar,ikan bakar 20bath= RM2.00
time aku g ni semua mkn 20bath,skrg maybe dh naik 30bath
but still cheap lah berbanding kl...

 anak patung 49bath je (RM4.90)
murah gila klu KL mau RM15-RM20

 Ulat goreng tomyam,...... eeeeeeeeeeeee
aku ambil gmbr jer....


anak2 dh letih berjalan
 gmbr ni dkt Night Market....hujan lebat time ni 
& xsempat ambil gmbr sbb aku bz shopping...hahaha


No comments:

Post a Comment

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿