HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Friday, September 28, 2012

TRIP TO HATYAI part 1


Salam....
Hatyai? Sawadikappppp....
Trip ni aku g pd tahun 2010...sj aku nak flashback balik...time tu aku balik aloq staq then aku plan nak dgn kazen hsbn aku nk g jln2 ke Hadyai...kami g 2hari 1malam jer....Time aku g ni Hatyai br lps clear dr banjir kilat yg hampir menegelamkan bandar Hatyai....
Pergi naik apa?Cik Abg aku drive keta ler.....

Bertolak kul 8.00pg....awal?

kul 9.00pagi smpai border Dannok...



 
 sebelum masuk kami singgah di CTC Canglun , 
tukaq duit & beli insuran kereta

smpai jer border .....fuuuhhhhhh
pelancong2 dh penuh dh dikira lmbtlah tu...org punyalah ramai dok tunggu di border time aku g tu...salah hari kah?huhuhuhu

 yg dlm bulatan tu hsbn aku tgh cop passport....
aku cop border pass jer...so xyah berasak2 mcm tu 

muka boring sbb kn tunggu lama...hihihi
kata nak g Thailand knlah sabaq :)

Talia....time ni baru umur 1y...tomei :P

akulah yg kn beratur bg copy insuran yg kami beli tadi,sbb aku owner kereta kenalah meradap Imigresen Thailand

semua urusan mengecop dh siap...jom jalan....

Dari Sadao - Hadyai lebih kurang 1jam...
Kami smpai dlm kul 12tgh hari...perut masing2 pn dh dok berkeroncong,so nak cr benda mkn utk alas perut....

BIG C slh 1 shopping mall yg besar gaklah di Hatyai

 majoriti penduduk di Hatyai pakai pickup truck....sng angkut brg 

Halal food court....
ramai yg tnya halal ke makanan di hatyai ni....of cozlah sbb di Big C ni ada 2 food court,1 halah & 1 non-halal...yg berniaga ni pun Islam Petani...so xyah risau2 yer....

 org mkn dia sibuk2 nakal....

dah abis mkn,jln2 pusing sekitar Big C,tgk apa2 yg patut....lps tu kami bergerak ke hotel yg hsbn aku booked...saspen jer rupa nak cr hotel pn pusing sana sini,xjumpa...hahaha
walhal aku bw org yg paling xpert di hatyai utk jd tour guide aku..

 eh...tuk tuk...
boring dok dlm kereta cr hotel..aku ambillah gmbr tuk-tuk

 
 murah jer 10baht = RM1 naik tuk tuk....pusing2 hatyai
di kl xdpt ar harga tu...

Akhirnya jumpa juga hotel kami....
di jln Thanon Prachathipat 2


lega...dh smpai hotel,rehat jap,mandi2....ptg sikit keluar jln2 lg.
yg korang nmpk tu bukan hotel yg aku duduk tu...bangunan tu di depan hotel tu,
 HOTEL THANAPAT 3star jer...

cer korang tgk wayar2 tu....klu lori tu tinggi mmg xlepas,klu lepas pn tersangkut wayar...lps tu klu litar pintas ke,mau abis lah banggunan kat sini....
kn panggil TNB tolong bt bg elok ni...hahahaha

Nak tau apa yg best & terjadi di Hatyai?
Bersambung...hihihihi


No comments:

Post a Comment

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿