HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Monday, December 31, 2012

CUTI MALAYSIA PULAU PINANG


Assalamualaikum,

Lawatan aku sekeluarga ke Pulau Pinang sebenarnya tidak dirancang (unplan trip),bertolak dari KL 24/12/12 , singgah taiping umah MIL aku,lps tu 25/12/12 ke pulau pinang , 26/12/12 balik ke taiping semula dan 27/12/12 balik ke KL semula....tu dia trip atas jalan...hihihi

Memandangkan trip ni tidak dirancang dgn sempurna,so tempat yg dilawati pun terhad jer lah,walaupun tidak plan awal aku nak juga ke penang dan tujuan utama ke penang tu nak jumpa mama aku...lepas tu nak makan pasembur , nak makan sotong kangkong , nak makan nasi kandaq...hihihi , semua aku nak makan

 




Dari KL singgah hentian Bukit Gantang mkn Nasi Lemak
sedap nasi lemak daun pisang ni,
En H aku ajak berhenti sini semata-mata nak makan nasi lemak

 
Donut Jepun berinti ayam

dari KL kul 6.00ptg smpai taiping kul 10.00mlm
sampai jer...rehat jap then zzzzzzzZzZzzzzz

Keesokannya 25/12/12 (Christmas) ,
bertolak ke Pulau Pinang kul 11.00pagi

 
jem jugalah di tol nak masuk jambatan pulau pinang, 
gara-gara kemalangan di atas jambatan

masuk jer Penang, terus ke Padang Kota Lama

 
ambil gmbr anak2 dan jalan sekitar pdg kota

singgah Chowrasta Market beli Jeruk,
aku beli 5kg , 1kg RM10
lps tu gerak ke Batu Feringhi, bawa anak2 tgk pantai

senyum....main smpai tak mau naik

dah lewat petang,cuaca pun panas sgt2
so kami gerak ke padang kota semula,nak makan pasembur
mulanya nak ke Gurney Drive jer,tp tak de parking...so terpaksa ke Padang Kota 

 
Order Sotong 2 rasa
sebenarnya aku nak mkn sotong kangkong jer,
tp budak yg ambil order tu paksa-paksa srh cuba sotong bakaq...
seroiusly aku tak berapa tahu sgt cara di Penang ni...
mmg kena PANCUNG

tak sesedap dulu

sotong bakar pun...xsedap dan mahal
sakit hati...masa nak bayar En H aku sound lah,dh la MAHAL

Order Pasembur

 
Harga oklah sebab banyak dan sedap


Habis jer makan lepak di Padang Kota jap 

main bubble

lepak jap,lps tu gerak cari hotel
ada ramai mak sedara di Penang, tp aku & hsbn prefer duduk Hotel,

 
family suite

aku rekomen sgt-sgt warung ni 
Malam makan Nasi Dalca
sedap sgt-sgt & harga yg berpatutam

Nasi Dalca Kambing

Ni order aku - Dalca Kambing

Nasi Dalca Ayam

Kalau korang tak nak makan nasi,tepi tu ade Chapati,roti canai dll

 
Kedai sekitar Queen Street

NALLA punya besaq mas...hihihi

 
lanca @ beca?
Jalan area Little India

Penat berjalan balik ke Hotel utk ZzzzzzzzzzzzZZ
 
26/12/12 
Kul 8.00pagi Mak sedara aku bawa pergi breakfast di Komtar ,
naik bas free catar ... si Talia tak pernah naik bas jakun gila 
(sorry tak de gambar)

sebelum balik aku singgah rumah adik aku di Bayan Lepas
nak tgk anak sedara aku yg kecik molek tu,

 
ni lah si kecik kenet 
DHIA AQILAH 7bulan
senyum jer kerja dia,dengan mata bulat

si Kakak Talia sibuk jer nak srh aku bawa balik KL,
mcmlah dia nak jaga...he3x

oklah cerita Cuti-cuti Malaysia aku ke Pulau Pinang,
penutup tahun 2012 , 
walaupun simple trip mcm ni atleast aku dapat juga bawa anak-anak aku sebelum sesi persekolahan 2013 bermula.

No comments:

Post a Comment

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿