HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Tuesday, December 11, 2012

"PESBUK AKU,AKU PUNYA SUKA" "BLOG AKU,AKU PUNYA SUKA"


Assalamualaikum....


Dah lama post ni tertangguh gara-gara byk sgt story yg nak di story....so arini aku ambil keputusan utk publish entri ni......


FACEBOOK , FB , MUKA BUKU sama jer maksud,ejaan dan sebutan jer lain...wakakakaka....rata-rata @ majoriti semua org ada Facebook kan,budak umur 3tahun pun ada Facebook...xpercaya?percayalah...........
mmmmm.....betul ke ade org kata siapa yg tiada Facebook ni "kuno"? tapi bg aku siapa yg tak ada Facebook tu lagi bagus,hidup pun sangat aman damai (mcm aku dulu2) sbb tak perlu nak update status,tak perlu nak baca status orang lps tu sakit hati atau dengki2,tak perlu ambil tau hal org dan org pun tak perlu ambil tau hal kita....
Ramai yg mengamal sikap "FACEBOOK AKU,AKU PUNYA SUKA NAK UPDATE APA"...annoying...
huh annoying sgt ke? tapi itulah kadang-kadang tak semua yg kita buat tu org suka,dan tak semua yg orang buat tu kita suka....eh boleh ek mcm tu?hahaha ....what ever



maybe zaman dulu tak ade Facebook org tulis diary utk luah perasaan,
tp zaman dh canggih manggih ni org nak tulis diary pn dh naik malas...
dan disebabkan terlalu canggih apa saja yg dirasa,
apa saja yg terlintas akan terkeluar di Facebook...
smpai aku pernah terbaca satu status yg aku rasa xpatut diluahkan di Facebook,mmg betul2 memalukan....manusia kan klu dh marah mcm tu lah
Facebook ni dah jadi medium untuk melepaskan kemarahan.Bila ada isu2 yg boleh membawa pergaduhan nanti mula la orang tu tanya orang ni tanya (komen),dan kalau ada yang terasa itu mula la makan hati berulam jantung.Bila dh terasa hati tu nanti mulalah ada yang asyik post status  perli-memerli,nmpk sgt ketidak matangan walaupun dh berumahtangga beranak pinak,dok balas balik komen2,tak kan nak bgth satu dunia yg awk/kau /kamu bergaduh dgn kwn awk/kau/kamu kot, dan sebenarnya orang tak peduli pun awk/kau/kamu nak gaduh dengan siapa,yg mengomen tu hanya nak ambil tahu atau nak mengapi2kan keadaan jer.


Aku juga suka post status atau gmbr2 yg aku rasa sesuai kalau aku kongsikan dgn friend Facebook aku,dan aku juga xkisah pun orang nak "LIKE" atau tak nak...hak masing2,terpulang
tapi kadang-kadang aku pelik kenapa ada status yg tak masuk diakal tapi yg "like" lebih daripada jangkaan, berbanding status yg memberi maanfaat hanya mendapat "like" tak sampai 20org..pelik?
ke org suka status yg mcm tu berbanding status yg bagus2....tepuk dada tanya selera lol
 
Ops....jgn nak marah aku sbb entri ni yer...
mmmmm......xde maknanya nak marah2
spt tajuk entri aku arini "PESBUK AKU , AKU PUNYA SUKA" 
begitulah sebaliknya "BLOG AKU, AKU PUNYA SUKA" lol
suka hati aku jugalah nak update apa benda...hahaha

*mood kacau bilau... huhuhu



1 comment:

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿