HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Thursday, December 6, 2012

JELAJAH HO CHI MINH CITY Part 5


Assalamualikum....
Straight to the point cewah3x
Pagi ni kononnya kembara ala-ala backpackers sambil bawa peta yang dibeli dengan harga 2000VND
Selepas sarapan maggi yang aku bawak dan galas beg bersama 2botol air mineral aku turun dari hotel jam 8pagi (Vietnam) , maka bermulalah pengembaraan kami.

Di Lobi hotel baju yang aku tempah semalam dah siap menant, so terpaksa naik semula ke bilik. sebab  masing-masing try ,jahitan yang kemas, kain yg sejuk dan sedap dipakai..sangat-sangat selesa
Dah selesai mencuba baju kami mulakan perjalanan dari hotel ke Muzium Perang (War Museum).Beribu-ribu kalori telah aku bakar tadi dan dengan gembiranya dalam hati sebab dah smpai Muzium Perang so beli tiket masuk dalam...punyalah penuh dengan budak sekolah,rakyat Vietnam,kakitangan awam.Laaaaa.....termasuk Independent Palace/Muzium Istana Presiden.

harga tiket 30,000VND




 agak hairan kenapa terlalu ramai orang,seperti ada event

1 Malaysia eh..... bukan la, 1 Vietnam 1 Coffee

 
budak-budak tadika pn ramai dtg rombongan

masuk jer area ni kami dh terpinga-pinga,tak tahu mana nak tuju...
mcm biasa aku ringgankan mulut bertanya kpd seorang wanita cantik,dan dia menunjukkan arah dan tnya aku nak English Guide ke tak...aku ckp tak nak...
kami mula dari tingkat atas turun ke bawah

 
perpustakaan 
ruang makan

bilik teater

bilik rehat siap ada meja pool

ruang utk tetamu

karpet ni kononnya memberi kekayaan



pemandangan dari tingkat 2


ni aku rasa bilik tidur org gaji,sebab paling bawah dan sama level dapur

prince charming....
selepas ambil gmbr ni,byk perkara baik terjadi...hihihi

kagum aku tgk mixer ni


gambar seorang leftenan yang membakar diri kerana protes diskriminasi penganut Buddha

ok cukuplah gmbr-gambar yer,byk sgt smpai tak tahu mana nak letak

Dalam perjalanan keluar,aku betul-betul tak puas hati apa event yg dibuat smpai penuh makhluk , dan aku sekali lg meringankan mulut bertanya..kebetulan aku bertanya kpd wanita cantik td....ooooooo..rupa-rupanya hari ini adalah Coffee Day..sempena  meraikan minuman No.1 di Vietnam,genama G7 , Wanita cantik tersebut siap suruh kami ambil coffee sebab free arini semua diberi coffee percuma.
Dah puas melawat Independent Palace,aku bergerak ke War Museum berpandukan peta yg ada...
dah senang sebab Muzium tu berada di sekitar Istana.
HCM yg tak pernah sunyi


Best ke War Museum? Apa yg ada?
tunggu episode seterusnya....



No comments:

Post a Comment

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿