HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Tuesday, December 25, 2012

POPIA CRAB

Assalamualaikum,

Sempena Christmas ni aku nak kongsi resepi lagi....bak kata pepatah jangan kedekut ilmu, sebab ilmu tidak boleh dibawa mati., maka dgn ikutlah aku suka share apa saja yg aku tahu...dan daripada korang lepak-lepak kosong petang ni boleh la try test resepi aku ni...hehehe



Dipendekkan cerita , resepi popia ni tercipta waktu petang,time hujan...gara-gara lapar,dan dalam peti es aku Mr Crab Stick jer ada so aku namakan POPIA CRAB ...pelik? tak payah nak pelik sangat, yg pasti rasa sedap,manis dari sengkuang , masin dari crab stick tu.... dan disebabkan aku ni jenis yg suka masak dan makan ..bahan sesimple yg mungkin aku guna sebab senang nak cari dan beli....


Bahan-bahan
bahan utama off course lah kulit popia kan...lps tu 
crab stick
carrot
senkuang

potong panjang-panjang

dan siap....

susun atas kulit popia

lepas tu...
gulung dan letak tepung jagung sebagai gam
tak nak letak tepung jagung air pun boleh

kemudian....

 
goreng lah...

goreng sampai kekuningan

mesti korang nak tengok dalam popia tu mcm mana kan?


^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
taraaaaa......

 
cicah bersama sos bawang putih....perrrhh meleleh 


SELAMAT MENCUBA

No comments:

Post a Comment

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿