HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Monday, December 24, 2012

Yeah..!! Sekolah Dah Nak Buka


Assalamualaikum....

Yeah !! lebih kurang satu minggu sekolah dah nak buka,sekolah buka hari 02/01/2013 kalau tak salah hari Rabu...HAPPY ka SEDIH ? dua-dua perasaan ni pun ada dalam hati sekarang ni....sebab apa ek? sebab....sebab..........




aku happy sebab bila sekolah nak buka?  happy sebab tak de lagi riuh rendah di rumah...si kenet Talia boleh tidoq dengan nyenyak...keh3x

awat aku sedih ? sebab my normal routine is back ...huhuhu...kena dok pie ambil dan hantar anak balik sekolah.... tak palah....as long as i'm happy with what i'm doing kan? cewah

Now cerita bab persiapan sekolah...korang dah siapkan ke? nak-nak buat teman-teman yg anak baru nak melangkah darjah 1 tu kan...mesti excited nak beli mcm-mcm,semua ikut kemahuan anak-anak...

macam aku dulu gak la....apa anak mau semua beli,konon2 nak bg semangat utk pergi sekolah,bila sekarang si Faris dah nak masuk darjah 5 dan si Tasha darjah 3, tak payah nak pilih-pilih sangat...aku beli jer apa yg aku rasa mampu dan sesuai,hihihi...

Itu aku punya caralah...sebab kalau kita ikutkan sgt kemahuan anak-anak ni...mau kopak pala weeiiii... dgn anak aku sekolah cina duit nak pakai utk segala bab...

ni kelengkapan sekolah anak aku bg tahun 2013,
cukup lah ala kadar, tak payah nak hebat-hebat sangat...
walaupun tak hebat beratus gak lah abis...huhuhu

baju putih utk Faris tu MIL aku beli kat kmpg
kain licin,aku suka kain tu sbb tahan lama
beli 5 helai sebab akn pakai sehari sehelai
alasan beli byk coz harga murah ...kah3x 

baju utk Tasha aku beli di Jusco,
beli 4pasang baju putih dan 3pasang pinaform
sebab baju last year ada yg blh pakai lg

Kasut sorang sepasang,kasut lama mash blh pakai

agak-agak korang brp kos baju-baju kat atas tu?
terkezut dan berpeluh gak lah time nak byr... 
nak tenang kan fikiran, aku kata nak buat mcm mana kos semua naik...huhuhu
REDHA..............PASRAAAhhhh

asalnya beg sekolah aku tak mau beli sebab elok lagi,
so aku bgth anak2 aku just basuh bg bersih...
aku masuk mesin basuh... 
sekali keluar beg tu HANCUR,
terkejut , 
apa yg ada dalam mesin basuh aku smpai beg sklah ank-ank hancur

so terpaksalah beli baru...kopakkk mak nyah ,huhuhu

2 biji beg + 1 biji pencil case tasha + 2biji tupperware = ?
fuhhhh...... REDHA .... PASRAAAhhhh
sebut dgn intonasi lisa surihani dlm ombak rindu

 masuk bab buku sekolah
ni semua buku-buku Faris , aku beli sebelum sekolah cuti
siap berbalut plastik dan tulis nama

mesti korang terkejut kan,byk sgt-sgt...
ni semua buku smpai bulan 6/2013,semester ke2 kena beli lagi

buku Faris - latihan dan buku teks = ?
buku Tasha = ?

berapa perbelanjaan seorang anak = tidak ternilai
 
 aku bukan nak cerita bab berapa kos yg aku labur utk besarkan anak-anak aku,aku sekadar nak kongsi , supaya kita sedar tak semua org bernasib baik mcm kita , mcm aku dan mcm anak-anak aku 
bila dah jadi makpak kena sedar betapa susahnya makpak aku besarkan aku dulu-dulu,pada zaman itu... sgt-sgt tidak ternilai

sebagai seorang ibu aku rasa cukuplah anak-anak balas jasa & pengorbanan yg tidak ternilai ini dengan belajar rajin-rajin , usaha sampai berjaya 
bagi semua orang bangga dengan kejayaan kita
sebab bukan senang nak cari duit kalau belajar ala kadar , 
semakin negara maju , semakin tinggi kos sara hidup

"majulah pelajaran utk diri sendiri"

No comments:

Post a Comment

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿