HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Tuesday, October 30, 2012

ADAM DAN HAWA episode 17-20

Assalamualikum....
Jom Layan perasaanpagi-pagi dgn cerita Adam & Hawa :)



 Episode 17





Adam Mukhriz gagal memujuk Ain. Am berasa kecewa.Mama Am cuba menenangkan Am dan tidak berputus asa supaya hubungan Am dan Ain tidak putus di tengah jalan. Ain masih lagi tidak mampu untuk menerima Am.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Episode 18


 Adam makin rindu dan sayang pada Ain. Entah kenapa perasaan tu makin kuat walaupun Ain terang-terangan menolaknya. Adam kini sering ke kampong Ain melawat keluarga mertuanya. Dan secara tak langsung mendekatkan dirinya untuk mengetahui Ain lebih mendalam. Bilik Ain menjadi tempat Adam tidur. Adam terjumpa Diari tulisan Ain yang ditinggalkan sebelum pergi ke Australia.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Episode 19


Setelah Ain mengetahui keadaan sebenar dirinya. Dia mula merasakan satu kehidupan yang baru. Tanpa tanggungjawab seorang suami setelah 3 bulan tanpa nafkah zahir dan batin dengan sendirinya akan terjatuhnya talak.Ini membuatkan Johan makin rapat dengan Ain malah Ain merasakan dia `bebas` dari perkahwinannya.Setelah berapa lama Ain dan Adam dengan kehidupan sendiri. Adam tetap merindui Ain dan tahu Ain tetap berkeras. Tanggungjawab sebagai suami Adam tetap jalankan…terutamanya isu nafkah.Ain sentiasa mengikut perkembangan keluarga. Begitu juga dengan Adam. Ain dapat merasakan Adam kini bersama Dee bila terlihat gambar perkahwinan Kak Zah. Gaya Dee yang manja bersama Adam jelaskan menunjukkan mereka terus bersama.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 
Episode 20


Bila melihat Adam makin rapat dengan Dee,membuatkan  Mama Adam mula berserah kalau jodoh Adam dengan Dee.
Adam nekad belajar agama akhirnya-mendekatkan diri pada Allah.Perubahannya demi rumahtangganya- kerana harapan Ain mendapat suami yang boleh membimbingnya dunia dan akhirat.
Tulisan dairi Am membuatkan Ain terasa dekat dihatinya.
Akhirnya Ain tamat pengajian dan pulang ke tanah air.Ibu,adik-adik Ain,Azie dan Johan menyambut kepulangan mereka.


to be continue.....sabar yer


No comments:

Post a Comment

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿