HOME MY LOVE MY CAT MY RECIPE TRAVELOGUE TUTORIAL BUSINESS

Saturday, October 20, 2012

PASTA de JANEIRO


Hi..

Spirals Pasta
Ehsan Uncle Google

Tu dia tajuk entry,mengalahkan menu peserta Master Chef ...hihihi
(dlm hati - resepi ciptaan aku,suka hati nak buh nama apa pun) 

Ni semua gara-gara dh xtau nak masak, dah xtau nak mkn apa...dan gara2 aku dan anak2 dh muak mkn nasi...so aku buatlah pasta...Masak sesimple yg mampu....aku buat kuah sama mcm kuah spaghetti jer,xyah pening2...letak rasa semua cukup,lps tu dh siap....

Sengaja aku beli Spirals Pasta supaya ank aku xperak@jakkun bila tgk dan mkn...hahaha

Ade ke yg nak resepi?

alah senang jer....resepi aku main campak,baling,kacau....wink3x
xpelah aku sharelah juga resepi yg main-main tu..

BAHAN - BAHAN
spt dlm gmbr @ klu korang ade lebih bahan lain boleh jer tmbh,
memandangkan resepi aku ni SIMPLE ,
so aku guna apa yg ada dlm freezer

CARA - CARA
1- rebus Pasta Spiral smpai lembut 5-8minit,buh minyak zaitun atau butter sesudu kecik.
toskan & asingkan
 2- Tumis bwg besar(dadu) + bwg putih cincang smpai wangi,
lps tu masuk kan tomato(dadu),masak smpai layu
3- Masukkan isi ayam cincang,masak smpai ayam masak.
4- Masukkan kuah Spaghetti Original (belilah brand apa yg korang suka) ,masak lg,letak air sedikit
5- Masukkan Cendawan Butang yg dipotong nipis,kacau & biarkan cendawan masak,letak perasa spt garam,lada hitam,daun bay (klu korang suka)
6- Akhir sekali masukkan Pasta yg dh siap direbus...gaul

Dah siap tutup api...hahaha

Taaarraaaaaaa...........siap utk dimakan
Simple kan?
Kalau ade tetamu mai rumah pn petik jari ja blh buat :P
janji sodap..

SELAMAT MENCUBA :)

1 comment:

❤ RELATED POST ❤

✿ ALL RIGHTS RESERVED BY IERA AZIRA AZIZ ✿